fredag 11 mars 2011

Filminspelning, sista avsnitten










Äntligen är allt material till Maria Hagströms film inspelat. Tror jag. Nu ska allt som är filmat bara klippas och redigeras och allt vad det nu ska. Jag hoppas att min bror Tobbe, och tillika producent för filmen, fixar det lite snabbt så att hundsverige kan få köpa filmen snart. Jag längtar!

Maria Hagströms film är, vågar jag påstå, by far den mest påkostade produktionen någonsin i hundsverige. Det är helt enormt mycket arbete bakom filmen, som bygger på Marias bok Från valp till stjärna, och vi på Hunduddens Träningscenter är oerhört stolta över att både ha hundförare och hundar medverkande i filmen. Och så är ju som sagt de sista avsnitten filmade i vårt skolhus. Det enda jag egentligen är besviken över är att Tobbe v ä g r a d e att själv provhoppa hindret. Jag hade annars tyckt att det hade kunnat vara ganska festligt. Särskilt om han kanske hade trillat lite. Eller spräckt brallan eller nåt. Svårare än så är det inte att roa mig ibland. Men nä. Det blev inget häcklöpningshopp á lá Tobbe.

Jag ska hetsa och tjata på bror min så mycket att han jobbar dygnet runt för att få klart filmen. Day and night I tell you.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar