tisdag 29 november 2011

Hunduddens Träningscenter sponsrar ju Sofia Edlind

Och jag tänkte därför passa på att lite snabbt återge Sofias ord om tävlingar som varit under 2011 och tävlingar som är kvar 2011 - och sist kan man läsa en annan spännande nyhet:

Vi ska till Ludvika nästa helg, för en rankingtävling. Sedan är det ytterligare en rankingtävling på Stockholmshundmässa den 10 dec.

Under året har jag och Tia hunnit med att tävla SM där vi knep silvermedaljen, rest till Frankrike och tävlat VM där det blev ett lagguld. Ett par veckor efter VM var det dags för en rankingtävling som gick riktigt dåligt för alla i landslaget. Sen hade vi en månad på oss att få tillbaka formen, vilket vi fick och på rankingtävlingen i Katrineholm kom vi trea. I början av november reste vi till Danmark för nordiska mästerskapen. Resultatmässigt blev det en flopp då laget kom sist. Prestationsmässigt är jag nöjd med Tias insats. Vi fick svar på vad vi missat i vår träning. Vilket är att kunna starta snabbt på glashal matta utan att bli frustrerad då man inte kommer någon vart. Nu är det som sagt var två rankingtävlingar kvar, sen ska Tia få två veckor ledigt från lydnadsträning. Tur att jag förmodligen kommer köpa en till hund. Jag har en bc tik på sex månader hemma på prov. Hon heter Lix och är jätterolig att träna med. Tia är inte förtjust i att bli storasyster...
//

Heja Sofia och LYCKA TILL med ALLT, ALLT, ALLT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar