fredag 25 november 2011

Har din hund också tagit över ditt hem?


Eller har du slut på idéer på hur du kan ge din hund mental stimulans så att denne själv inte behöver vara så kreativ och hitta på egna upptåg?

Har jag berättat om Baloo, den underbara lilla labbepojken som gick valpkurs för en tid sedan? Han lärde sig snabbt att på diskbänken, där kan man hitta goa grejer. Och när hans familj ställde in gosakerna längre in på diskbänken så att små bruna labbepojkar inte skulle komma åt maten, ja då gick den bruna lilla labbepojken bara till köksbordet och puffade fram en stol till diskbänken, klättrade upp och försåg sig av det goda... Underbart klokt och roligt tycker jag, men jag fattar ju att man kan hålla sig för skratt just när man upptäckt vad som hänt.

Om du som jag, kanske har låtit din vovve göra lite som han vill hemma (det är bara min sambo som står i vägen för att lilla svarta inte blir serverad sin mat på köksbordet, bredvid oss) så kan jag rekommendera en privat träningstimme med världens bästa Åsa Klint som kan hjälpa dig med vardagslydnad, lydnadsträning,när det blivit fnurror på tråden i relationen och.. ja. Hon kan hjälpa med det mesta när det gäller hundträning. Mejla mig för att boka tid - cecilia(a)hundudden.com

Och har du kommit lite längre i uppfostrandet av din hund än vad jag har gjort så kan jag rekommendera Annas cirkuskonst-kurs. Jag vågar lova en kurs med mycket bus och skratt både för hundar och människor.

Ha en fin helg!

1 kommentar:

  1. Att vara med i köket och "hjälpa" till ser jag som en utmärk stimulans för hundarna. Här jobbas det mentalt när familjen äter middag då ligger man snällt och väntar på att hjälpa till med disken:)
    Sanella

    SvaraRadera