fredag 27 januari 2012

Dit jag går, dit går lilla svarta.

Så enkelt är det. Kan jag inte ta med mig hunden är sannolikheten mindre att jag går dit. Några gånger per år kan det hända att jag går på bio eller gör något annat där man inte kan ta med hunden. Men det är sällan. Och det är inga frekvent återkommande aktiviteter jag går med på om jag inte kan ta med mig lilla svarta.

Jag gillar att ha fina naglar. Då går man till en duktig nageltant på en nagelsalong. Till den nagelsalongen jag går är hundar välkomna att hänga med medan matte får sina naglar fiffade. Igår var vi på återbesök hos Sofia på Best of Nails, lilla svarta och jag. Medan Sofia gör mina naglar fina ligger lilla (smutsiga...) svarta och vilar på sin lilla filt.

För att man ska kunna ha med sin hund i princip överallt, måste den kunna uppföra sig. Och vara lugn. Ligga still. Sitta still. När du går valp-, grund-, eller vardagslydnadskurs hos oss på Hunduddens Träningscenter, lägger vi stor vikt vid att ge dig verktygen för att kunna lära din hund att vara passiv där situationen kräver det. Och aktiv när och där det passar!

Välkomna på kurs hos oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar