måndag 15 augusti 2011

Välkomna till Hundudden. Vi har världens bästa Barbro. VSB.

Nu har Hunduddens Träningscenter fått så många mail där elever höjer Barbro till skyarna så nu MÅSTE jag publicera ett. Så här skriver Matilda:

Hej Barbro!

Nu har vi träningstävlat och jag är helt lycklig :) Trots värme var hon glad och lycklig och helt oberörd av saker och ting runt om. Alla moment gick lite sämre än på träning vilket var helt väntat. Platsliggningen låg hon tills två hundar bredvid började bråka då reste hon sig men sen la hon sig ner igen.

Jag körde alla moment tävlingsmässigt utan belöning under momenten. Hon har inga som helst probem med att belöningen finns externt utanför plan. Det som egentligen inte alls sitter är läggandet och ställandet. Så där får vi träna vidare ;) Det var två stycken som gav poäng och jag fick 156p och 146p. Jag är verkligen supernöjd. Nu vågar jag köra den 6 aug.

På lördag är det rallylydnaden som gäller.

Super tack för all hjälp. Så mycket bra hjälp som jag fått av dig har jag inte fått från någon annan. Det känns verkligen att du förstår dig på hur det är att ha en sådan hund som jag har ;)

Ha en underbar semester!

/ Matilda och Zilla



1 kommentar: