tisdag 18 januari 2011

Svart som svart?

Idag på en av mina grundkurser började det en svart Chinese Crested Powder Puff, en sådan har jag aldrig sett förut, superfin. Jag missade helt att ta kort på underverket, som heter Piff - fast jag envisades av någon anledning med att kalla henne för "Piffan", så jag lägger in en valpbild på lilla svarta istället. Mest för att jag kan eftersom det är jag som sköter bloggen...

Grundkursen som går på tisdagar är lite speciell. Det är bara fyra deltagare på den, som det många gånger är på kurserna som går dagtid, så vi kör väldigt mycket individuell träning. En behöver mycket social träning, en annan har svårt att träna när det finns andra hundar på plats, en vill ha tips på hur hon kan belöna just sin hund på olika sätt och en fjärde vill lägga grunden för att en dag kanske börja tävla. Roligt har vi och lär oss gör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar