måndag 17 januari 2011

Kanske en freestyle-kurs?

Jag har absolut ingen känsla för rytm i min kropp. Jag kan inte, och har aldrig kunnat, dansa. Jag har ramlat av en stepbräda under ett step-pass på SATS en gång när koreografin blev för svår och man vart tvungen att, utöver benen, även använda armarna. Otaliga gånger har jag svingat mig till höger under Bodycombat-passen - när alla andra går till vänster.

Men jag funderar ändå lite på det här med freestyle, dans med hund. Jag tror på att göra roliga saker med sin hund, att leka och garva tillsammans. Och jag tror att både jag och lilla svarta skulle garva om vi provade på freestyle, av lite olika anledningar bara. Och jag tänker att jag kanske skulle hitta nya sätt att belöna honom på om vi provade nya sätt att leka. Vidare tror jag att både han och jag skulle bli lite smidigare av den typen av träning och framför allt tror jag att det skulle stärka vår relation.

Ja. Jag funderar lite på det här med freestyle. På fredag kanske jag har funderat klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar