fredag 2 december 2011

Öppet brev till Emma & Andrej, Hunduddens Kafé & Bistro


Det här, se bilden ovan, och liknande måste få ett slut. Ni måste genast upphöra med att baka ljuvligt goda kakor och bullar då jag inte kan sluta stoppa dem i ansiktet. Hela tiden. Igår åt jag TRE (3) av dessa. Det är inte hållbart i längden, det förstår både ni och jag. Och eftersom allt ni gör är alldeles för gott för att jag ska kunna sluta mula i mig det, ja, då får ni helt enkelt sluta baka. Och Emma, du får aldrig, aldrig, aldrig mer gå nån baka-kurs. Du är redan för bra. Det är redan för gott.

Från och med nu får menyn bestå av havregrynsgröt med självdöda, rivna äpplen. Eventuellt lite minimjölk till. Eventuellt. Men troligtvis inte.

Ni andra, som kanske har någon sorts självbehärskning och liksom nöjer er med EN bulle eller EN kaka, eller kanske två - gå till Hunduddens Kafé & Bistro. Förutom allt vanligt gott (nån ny sorts pasta på menyn - scheissegod!!!) så har Emma som sagt varit på bak-kurs. Och oj. Det blir ju jättejättejättejättejättegott!!!

1 kommentar:

  1. Visste väl det. Kommer inte att sätta min fot där. Tack för att du delade med dig. *korsadefingrarbakomryggen*

    SvaraRadera